Dersin Adı | Ticaret ve Finans Metinleri Çevirisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETI 300 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, ticaret ve finans metinlerinin dil özellikleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve bu özellikleri kültürel farklılıklar, içerik, sözcük seçimi, metin işlevi, söz dizimsel kalıplar, bilgi yapıları gibi ögeler açısından çeviriyle ilişkilendirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında öğrencilere çevirinin özel bir alanı olan ticaret ve finans metinleri çevirisinin tanıtılması amaçlanmaktadır. ticaret ve finans metinlerinin yapısı ve genel özellikleri, işletme ve lojistik metinlerinin çevirisinde karşılaşılan zorlukların kaynağı ve terminoloji kazanımı gibi konular irdelenen temel noktalardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş,Temel kurallar, Sözlük kullanımı | |
2 | Ticaret ve Finans metinlerinin çevirisi konusunda temel konular | Corbett, Jim (1990). English for international banking and finance, Cambridge: Cambridge University Press. ISBN: 0-521-31999-4. |
3 | Finans Yönetimine Giriş | Lawrence J. Gitman (2005) Principles of managerial finance, Boston: Pearson Addison Wesley. ISBN: 978-0-321-55528-1 |
4 | Önemli Finansal Kavramlar | Lawrence J. Gitman (2005) Principles of managerial finance, Boston: Pearson Addison Wesley. ISBN: 978-0-321-55528-1 |
5 | Uzun vadeli yatırım kararları | Lawrence J. Gitman (2005) Principles of managerial finance, Boston: Pearson Addison Wesley. ISBN: 978-0-321-55528-1 |
6 | Uzun vadeli finansal kararlar | Lawrence J. Gitman (2005) Principles of managerial finance, Boston: Pearson Addison Wesley. ISBN: 978-0-321-55528-1 |
7 | ARASINAV I | |
8 | Türk Bankacılık Sektörü | Erdoğan, Niyazi (2002). Dünya ve Türkiye'de finansal krizler: Türk bankacılık sektöründe yeniden yapılandırma uygulamaları: Kamu bankaları deneyimi, Ankara: Yaklaşım. ISBN: 975-7903-47-7 |
9 | Finansal krizler 1 | Erdoğan, Niyazi (2002). Dünya ve Türkiye'de finansal krizler: Türk bankacılık sektöründe yeniden yapılandırma uygulamaları: Kamu bankaları deneyimi, Ankara: Yaklaşım. ISBN: 975-7903-47-7 |
10 | Finansal krizler 2 | Erdoğan, Niyazi (2002). Dünya ve Türkiye'de finansal krizler: Türk bankacılık sektöründe yeniden yapılandırma uygulamaları: Kamu bankaları deneyimi, Ankara: Yaklaşım. ISBN: 975-7903-47-7 |
11 | Finansal krizler 3 | Erdoğan, Niyazi (2002). Dünya ve Türkiye'de finansal krizler: Türk bankacılık sektöründe yeniden yapılandırma uygulamaları: Kamu bankaları deneyimi, Ankara: Yaklaşım. ISBN: 975-7903-47-7 |
12 | ARASINAV II | |
13 | Uluslararası Ticaret-1 | Grimwade, Nigel (2000). International trade: new patterns of trade, production and investment, London: Routledge. ISBN: 0-415-15627-0 |
14 | Uluslararası Ticaret-2 | Grimwade, Nigel (2000). International trade: new patterns of trade, production and investment, London: Routledge. ISBN: 0-415-15627-0 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Corbett, Jim (1990). English for international banking and finance, Cambridge: Cambridge University Press. ISBN: 0-521-31999-4. Lawrence J. Gitman (2005) Principles of managerial finance, Boston: Pearson Addison Wesley. ISBN: 978-0-321-55528-1 Erdoğan, Niyazi (2002). Dünya ve Türkiye'de finansal krizler: Türk bankacılık sektöründe yeniden yapılandırma uygulamaları: Kamu bankaları deneyimi, Ankara: Yaklaşım. ISBN: 975-7903-47-7 Grimwade, Nigel (2000). International trade: new patterns of trade, production and investment, London: Routledge. ISBN: 0-415-15627-0 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ana María Rojo López, María Angeles Orts Llopis (2010)Metaphorical pattern analysis in financial texts: Framing the crisis in positive or negative metaphorical terms. Journal of Pragmatics 42, 3300-3313. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mütercim Tercümanlık alanında ileri düzeyde kavramsal, kuramsal ve uygulamalı bilgiler edinir, | |||||
2 | Mütercim Tercümanlık alanında edindiği kavram ve fikirleri bireysel veya ekip çalışması halinde bilimsel yöntemlerle inceler, araştırır, verileri yorumlar, | |||||
3 | Kaynak ve erek dillerin dilbilgisel ve anlamsal yapılarını anlar ve kullanır, | X | ||||
4 | Kaynak ve erek dile ilişkin çeşitli toplumsal, kültürel ve tarihsel yaklaşımlar hakkında bilgi edinir ve bu bilgileri metin çözümlemede ve metin üretiminde kullanır, | |||||
5 | Kaynak dildeki yazılı ve sözlü metinleri anlar, yorumlar ve bu metinleri erek dile anlamları ve işlevleriyle örtüşen bir dil kullanarak aktarır, | X | ||||
6 | Edindiği kuramsal bilgi ve yetkinlikler ışığında çeviri sürecindeki aşamaları, stratejileri ve sorunları tanımlayarak yaratıcı çeviriler yapar ve çeviri metinleri eleştirir, | |||||
7 | Farklı uzmanlık alanlarına ilişkin geliştireceği kuramsal bilgileri ve araştırma yapma becerisini çeviri edimine aktarır, | X | ||||
8 | Çevirinin tüm süreçlerinde bilgisayar destekli çeviri araçlarını ve otomatik çeviriyi etkin bir biçimde kullanır ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamaya yönelik gelişmeleri izler, | |||||
9 | Çevirmenin toplumsal rolü, iş profili, mesleki etik değerleri konusunda farkındalık kazanır ve bireysel veya ekip halinde çalışmada iş yükü yönetimi becerisini edinir, | |||||
10 | Çeviri sürecinin tüm aşamalarında kaliteyi artırmak üzere gerekli kaynaklara erişir ve bunları kullanarak erek metni kalite hedefleri doğrultusunda kontrol eder, | X | ||||
11 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, ikinci bir yabancı dili iyi düzeyde, üçüncü bir yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest